Waarom een telefoonservice inschakelen?

Zeker als je een wat kleinere onderneming hebt, kan een telefoonservice van grote waarde zijn. Zo weet je altijd dat de telefoon van je bedrijf op professionele wijze wordt aangenomen en klanten altijd goed te woord worden gestaan. Je kunt denken aan een telefoonservice als je er een bepaalde periode niet bent, maar ook als je een dag geconcentreerd wilt werken. Je kunt er eveneens voor kiezen om de telefoon na drie keer overgaan door te laten schakelen naar deze service. 

Neem je een telefoniste aan of kies je voor een telefoonservice?

Het is vaak een probleem. Je hebt een wat kleinere onderneming en je dubt of je een telefoniste aan moet stellen of niet. Dat is echter vaak een dure aangelegenheid. Bovendien is er in de ene periode wel voldoende werk en kan het later erg rustig zijn. Een telefoonservice is dan de uitkomst. De telefoonservice kan maatwerk bieden en kan ingeschakeld worden geheel naar jouw wensen.

Maak zo altijd een zeer professionele indruk

De ene keer heb je de tijd om zelf de telefoon aan te nemen, soms heb je dat echter ook niet. Soms ook heb je mensen in dienst die simpelweg niet geschikt zijn om de telefoon aan te nemen. Het opnemen van de telefoon geeft bellers wel een eerste indruk van de onderneming. Laat je de telefoon aannemen door iemand die dat niet goed kan, dan maakt dat geen goede indruk. Kies je voor een telefoonservice, dan weet je zeker dat de beller altijd professioneel te woord gestaan wordt.

Jij bepaalt op welke wijze de telefoon opgenomen wordt

Jij als ondernemer bepaald wat er gezegd wordt en in overleg kunnen de medewerkers van de telefoonservice getraind worden om zo ook de eenvoudige vragen te beantwoorden, het is maar net wat je wilt. Het is een feit dat als je geconcentreerd wilt werken, je in een flow moet zien te komen. Elke keer dat die flow wordt onderbroken door een hinderlijk telefoontje, duurt het je tussen de zeven en twaalf minuten voor je weer terug bent in die flow. En zo gaat veel kostbare tijd verloren.

Eigenlijk op zoek naar een telefoondienst voor bedrijven?

Zo gaat geen enkel telefoontje verloren

Na elk telefoontje dat beantwoord wordt door de service, krijg je naargelang je wensen een sms met daarin de naam van de beller en of je eventueel direct terug moet bellen. Dit kan uiteraard ook per mail. Zo ontgaat je niets en kun je later op de dag de klanten die aandacht geven die ze verdienen. De beller heeft ondertussen een prima indruk van jouw bedrijf en heeft de indruk serieus genomen te worden. De telefoonservice is uitermate flexibel. Ook last minute kun je bepaalde zaken snel met de medewerkers van de service overleggen. Zo gaat geen enkel telefoontje verloren en ben je als ondernemer dus professioneel bezig. 

Steeds belangrijker

Zaken als het opnemen van de telefoon en het hebben van een snelle website worden steeds belangrijker, voor zowel de grotere als de kleinere bedrijven. Neem jij de telefoon niet op? Dan belt de consument wel een andere aanbieder. Dat geldt eveneens voor je website. Duurt het laden te lang? Dan kiest men ook al snel voor een ander bedrijf. Slim dus om gebruik te maken van een telefoonservice. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *