Voordelen van het gebruik van software voor uw eigen offerte maken

factuur, offerte

Offertes zijn een cruciaal CRM-bedrijfsproces dat praktisch geen hulp en aandacht heeft gekregen van het commerciële CRM-centrum. Het samenstellen van een professionele, nauwkeurige, bekwame offerte is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de zakelijke procedure. Bij het maken en versturen van offertes komt meer kijken dan mensen denken. Gelukkig zijn er een aantal regels en wetten die extra belangrijk zijn bij het aanmaken van professionele documenten als offertes, en daar gaan wij in dit artikel wat dieper op in.

1. Houd uw offertes professioneel

Dit lijkt een vanzelfsprekendheid, maar we komen in de praktijk toch wel erg vaak offertes tegen die niet volledig voorzien zijn van de juiste informatie, die fouten bevatten of er simpelweg erg slordig uit zien.

Men is geneigd te onderschatten hoeveel een goede of slechte offerte kan betekenen voor uw bedrijf. Ervan uitgaande dat je niet dagelijks met al je klanten belt, kun je vaststellen dat een offerte maken een essentieel onderdeel van de communicatie zijn tussen u en uw klanten. En naast het belang van uiterlijk en inhoud van de documenten, is het belangrijk dat u als bedrijf een scherp overzicht houdt van alle in- en uitgaande offertes. Soms is er een werknemer die alles bijhoudt, in Word of Excel bijvoorbeeld, maar dat is meer en meer zonde van het geld aan het worden; er zijn namelijk slimme en goedkope oplossingen op de markt. Denk hierbij aan administratieve software die is ontwikkeld om het u als ondernemer zo makkelijk mogelijk te maken.

2. Controleer de spelling en de berekeningen

In een lopend onderzoek van meer dan 50 offertes en voorstellen, bevatte meer dan 50 procent van de documenten een wiskundige of spellings-fout. Daarbovenop bevatte zo’n 28 % van de documenten enorme fouten, die tot grote miscommunicaties en klantverlies kunnen leiden.

Door eens goed te kijken of te laten kijken naar de kwaliteit van uw bedrijfsdocumenten op het gebied van spelling en berekeningen, kunt u veel winst boeken. Maar u kunt het uzelf nog makkelijker maken door op zoek te gaan naar administratieve software dat veel van uw werk uit handen kan nemen. U bent dan gegarandeerd van een offerte van hoge, professionele kwaliteit.

3. Blijf op de hoogte

Misschien nog wel het belangrijkste punt: blijf op de hoogte van wat er op wettelijk gebied van belang is op een bedrijfsdocument, maar zorg ook dat je mee blijft gaan met trends en verwachtingen in het werkveld. Geautomatiseerde software doet dit werk voor u: goede administratie software is altijd op de hoogte van wat er op dat moment verlangt wordt, en wat er in de mode is op het gebied van online offerte maken. Veel van dit soort software oplossingen is gebouwd door ontwikkelaars die midden in het wereldje zitten, en dus weten wat er belangrijk is voor alle soorten ondernemers.

Conclusie

factuur, offerte

Als u gebruik maakt van de aanbevelingen die we doen in dit artikel, zult u daar zeker de vruchten van plukken. Los van tijdsbesparing en efficiënter werken, wat u weer geld oplevert, zal het u nog iets belangrijkers kunnen opleveren: zorgeloos en professioneel ondernemen. Van de vele aanbieders van online offerte software kunnen wij Facturatie Office aanbevelen: een jonge, frisse software oplossing dat gratis te gebruiken is voor iedereen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *