SEA: wat is dat?

Je hebt vast en zeker al eens van SEA gehoord, zeker als je een beetje bekend bent met online marketing of als je een onderneming hebt. Er zijn veel verschillende vormen van online marketing, zoals e-mail marketing, social media marketing, SEO en SEA. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen en vraag je je af of SEA iets voor jouw bedrijf is? Of ben je er al zo goed als over uit dat je met SEA aan de slag gaat, maar wil je graag wat meer informatie over dit onderwerp? Lees dan snel verder.

Wat houdt SEA in?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, in het Nederlands ook wel Zoekmachine adverteren. Het gaat hierbij niet alleen om adverteren in Google, maar ook in andere zoekmachines zoals Bing. Wat kun je met SEA dan precies? Met SEA zorg je ervoor dat je in ruil voor geld een betere positie kunt verkrijgen in zoekmachines, zodat je beter gevonden wordt.

Wat heeft Google Adwords hiermee te maken?

Voor SEA mag Google Adwords niet ontbreken. Wat is dat dan precies? Google Adwords is het advertentieplatform van Google. Hierin beheer je als het ware je advertenties. Je maakt er campagnes in aan en kunt er vervolgens alle resultaten in analyseren. Je kunt bijvoorbeeld adverteren op bepaalde zoekwoorden en je met je advertenties richten op een specifieke stad. Ook is het mogelijk om je advertenties alleen te tonen aan een bepaalde groep mensen, zoals alleen vrouwen tussen de 20 en 30 jaar met specifieke interesses. Door je doelgroep te specificeren vergroot je de kans dat Google gebruikers op de advertentie klikken.

SEA uitbesteden

Heb je zelf geen tijd of zin in SEA marketing, dan kun je dit ook gewoon uitbesteden aan een SEA bureau. Neem vooral een kijkje op www.odiv.nl en kijk wat de mogelijkheden zijn.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *