Met deze tips waarborg je jouw continuïteit in payrolling

payrolling

Het coronavirus heeft voor zoveel onzekerheid gezorgd in de werkende wereld, maar werknemers verwachten nog steeds dat ze op tijd worden betaald en werkgevers rekenen op de loonlijst om de activiteiten normaal te laten verlopen. Aangezien de druk van de loonadministratie blijft toenemen, volgen hier enkele praktische tips om de continuïteit van de salaris administratie te verbeteren. We hopen dat deze je in de nabije toekomst zullen helpen en je stof tot nadenken zullen geven wanneer je evalueert hoe efficiënt je salarisadministratie is.

Overweeg outsourcing

Als je je salarisadministratie echt veerkrachtig wilt maken, kun je overwegen het uit te besteden aan een beheerde salarisadministratie als Salure. Outsourcing kan compliance en nauwkeurigheid garanderen, wervings- en overheadkosten verlagen, je bedrijf toekomstbestendig maken voor schaalbaarheid en het beter bestand maken tegen veranderingen. Met de volledig uitbestede salarisadministratie kun je erop vertrouwen dat de experts navigeren door de steeds veranderende wet- en regelgeving, complexe berekeningen en moeizame administratie die nodig zijn om je mensen veilig en betrouwbaar te betalen. De payrollers zullen ervoor zorgen dat er bovendien sprake is van continuïteit in je payrolling.

Ga papierloos

Bedrijven die afhankelijk zijn van papieren loonstroken hebben moeite om loonstroken op tijd bij de werknemers te krijgen. Voor papieren loonbrieven moet een team van mensen de loonbrieven afdrukken, in enveloppen stoppen en handmatig naar elke werknemer in het bedrijf sturen. Dit vereist een enorme hoeveelheid middelen en kan vatbaar zijn voor menselijke fouten als de verkeerde loonstroken op het verkeerde adres belanden. De efficiënte manier? Ga digitaal! Door gebruik te maken van digitale loonstroken kunnen medewerkers veilig inloggen en hun loonstrook inzien. Bovendien kun je op deze manier geld besparen, terwijl het ook nog eens beter is voor het milieu!

payrolling

Regel toegang voor anderen

Dit lijkt misschien een heel voor de hand liggende tip, maar gezien de strikte beperkingen op HR- en Payroll-gegevens is het denkbaar dat senior managers in de zakelijke functies van HR en Finance niet regelmatig toegang hebben om de belangrijkste processen uit te voeren. Dit is op basis van het feit dat voor 99,9 procent van de tijd ze dat nooit zouden overwegen. Controleer of degenen die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van deze processen, hier ook daadwerkelijk toegang toe hebben, vooral als de persoon die de salarisadministratie uitvoert ook de persoon is die de gebruikersdatabase onderhoudt.

Verminder knelpunten

Let bij het maken van je continuïteitsplan goed op de onverklaarbare processen die vaak worden weggeveegd als “de manier waarop we het altijd hebben gedaan”. Stem je middelen snel, rustig en doelgericht af. Als je team het moet weten: “Als onze operatie in Nederland plat ligt, neemt onze operatie in België dan de kosten op?” “Als Sally in het Amerikaanse hoofdkantoor op woensdag om 16.00 uur niet beschikbaar is, wie is dan de volgende in de rij?” dan moet deze informatie in een gemakkelijk te gebruiken FAQ staan ​​die altijd beschikbaar is. Onthoud dat het werk gemakkelijker maken zogenaamd was waar de digitale transformatie al lang over ging. Gebruik deze continuïteitsplanning om rommel op te ruimen en dingen eenvoudiger te maken. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *