De sedan en suv in een

draagarm bmw x6

Er zijn weinig autos die meer moeite hebben met het in een hokje te plaatsen zijn dan een BMW X6. De looks van voren zijn typisch dat van een SUV en van achteren juist weer een hatchback. Ook vanaf de zijkanten lijkt de auto op een sedan maar de grote wielen laten al gauw zien dat het een toch om een capable auto gaat die wellicht zelfs offroad nog iets kan betekenen. BMW zelf noemt dit type auto een: “Sports Activity Coupe” De X6 is sinds 2008 in productie en te koop als diesel en benzinemotor. De auto is betrouwbaar maar het is zeker belangrijk altijd de onderdelen goed in gaten te houden. De draagarm bmw x6 is een vaak voorkomend probleem. 

draagarm bmw x6

De lievelingsauto van mijn broertje

Toen in 2008 de eerste X6 de weg opging in Nederland was mijn kleinere broertje meteen verliefd. Hij keek zijn ogen uit toen hij de eerste zag geparkeerd staan. Hij zei meteen als ik 18 koop ik deze. Niet wetend dat dit specifieke model als nieuwwaarde een koopprijs heeft van 100k euro. Ondertussen is mijn broertje 18 en is die zich ervan bewust dat een nieuwe x6 helaas buiten zijn budget zal zijn, maar een tweedehandse versie uit 2008 is wellicht toch nog mogelijk. Deze is vaak vanwege de torenhoge verbruikskosten een stuk goedkoper te vinden. De vraag is dan alleen of mijn broertje daar dan weer zin in heeft. 

De Duitser die de mensen op straat deed opkijken

Wie of wat is deze duitser waar de mensen van omhoog moesten kijken? Nou dat was niks anders dan de eerste paar X6en van BMW. Deze auto was de eerste auto waar men niet wist in welke categorie deze moest komen. Dit had natuurlijk als te maken met zijn rare vormen en aflopende achterkant. Jaren later kopieren Mercedes-Benz, Porsche, Lexus en nog meer merken deze trend. Een SUV maar kleiner dan een standaard SUV. Een coupe maar vele malen hoger dan een normale coupe. Een auto die men niet snel meer zal vergeten als grote trendsetter. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *