De digitale werkplaats van Google

Verveel je je? Of heb je zin om iets nieuws te leren? Dan is de digitale werkplaats van Google wellicht dé plek voor jou. Op dit online leerplatform zijn tal van gratis cursussen te vinden waarmee jij skills vervaardigt over factoren die in het hedendaagse zakenleven goed van pas kunnen komen. Stop met het eindeloze scrollen op je socials en start met leren, want bij educatie is iedereen een winnaar.

Op de digitale werkplaats van Google vindt men 28 verschillende cursussen. In dit blog specificeren we op de e-commerce marketing en daarbij drie cursussen uitlichten. Cursussen als deze zijn opgebouwd in verschillende hoofdstukken waarna een korte test volgt om te kijken of de stof is binnengekomen. Aan het einde van alle hoofdstukken volgt nog een algemene eindtest.

Basisprincipes van online marketing

Verreweg de bekendste van alle cursussen is de cursus Basisprincipes van online marketing. In deze cursus leer je in 26 modules over onder andere tactische zoekopdrachten, het design van een website en contact met klanten via mobiel en email.

Deze cursus zal niet in een middag geklaard worden, maar heeft een tijdsspan van ongeveer 40 uur. Omdat het makkelijk in hoofdstukken verdeeld is met daarachter direct reflecterende vragen kan je het makkelijk opdelen.

Na het behalen van de cursus ontvang je een gepersonaliseerd certificaat die je direct kan gebruiken voor je CV of LinkedIn. Het certificaat is geaccrediteerd door het Interactive Advertising Bureau.

Een bedrijf promoten met online advertenties

In deze cursus leer je alles over het ontwikkelen van een doeltreffende advertentie- en marketingstrategie. Een kortere cursus van zo ongeveer vijf uur, waarna je jouw gewenste klanten kan binnenhalen. Met handige video’s leer je bijvoorbeeld over het segmenteren van doelgroepen en het aantrekken van potentiële klanten in de buurt.

Een bedrijf promoten met content

Als je de basis weet van online marketing is deze cursus het perfecte vervolg. In de vier modules die totaal drie uur duren kan je leren over het opvallen op social media met video’s en andere content. Haal het maximale uit een video. Welke inhoud is relevant, hoe moet deze eruit zien en waar kan ik de klanten vinden die ik met deze video wil bereiken? Al deze vragen zullen in deze cursus worden beantwoordt.

Welke cursus ga jij binnenkort volgen? Kies je voor een cursus gelinkt aan e-commerce, of ga je toch liever een andere zijweg in? Hopelijk werkt dit motiverend om iets leuks te gaan leren waar je ook nog wat aan hebt!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *