3 tips voor effectieve display marketing in de winkel

Fysieke display advertenties bieden veel opties om de aandacht te wekken. Het is daarom belangrijk om een display te ontwerpen die opvalt bij de specifieke doelgroep. Fysieke display marketing bestaat er in vele vormen, maar de tips die we bespreken in dit artikel zijn algemene aspecten die van toepassing zijn bij het ontwerpen van diverse soorten display marketing in een winkelomgeving.

De basis van een goede display advertentie

Wat maakt een goede display advertentie precies? De basis is vrijwel hetzelfde, als je nu kiest voor een kleine baliedisplay of een levensgrote kartonnen display.

  • Probeer te experimenteren met verschillende advertenties en inhoudsontwerpen
  • Kies voor de juiste lettertype, afbeeldingen en kleurenschema’s
  • Werk met de bestaande huisstijl van een merk

Wanneer deze basisprincipes effectief worden toegepast, dan kan er een geschikte boodschap verzonnen worden die op de juiste manier gecommuniceerd wordt naar de specifieke doelgroep. Houd er overigens ook rekening mee dat elke vorm van display advertentie zijn specifieke functie heeft. Zorg ervoor dat je kiest voor de display die past bij het product en op de juiste manier de interactie met de klanten aangaat. Voor uiteenlopende soorten display marketing in een winkelomgeving, neem eens een kijkje bij Aelen en van Leeuwen.

Laat de klant kennismaken met een goede deal

Een advertentie heeft vaak als doel om een product of dienst onder de aandacht te brengen met behulp van een goede of speciale aanbieding. Zorg ervoor dat klanten overtuigd raken van hetgeen dat er aangeboden wordt en biedt de informatie die klanten nodig hebben om een beslissing te nemen. Hierbij is het gebruik van termen als speciale aanbiedingen, kortingen en promotiecodes een uitstekende manier om mensen te laten weten dat ze een leuke deal in handen hebben.

Een goede deal hoeft overigens helemaal niet ingewikkeld te zijn. Integendeel, eenvoudige berichtgeving weet vaak een krachtigere reactie op te roepen. Er zijn immers maar een aantal seconden om de aandacht te trekken. Tenslotte beschikt een goed gekleed display altijd over een duidelijke prijs, zodat mensen precies weten waar ze aan toe zijn!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *