3 auto marketing strategiën om meer klanten te krijgen

Elk bedrijf wil meer klanten en omzet, maar soms is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Van het kopen van krantenadvertenties tot het plaatsen van advertenties op Facebook en het koud bellen van potentiële klanten: het kan voelen alsof u al alles doet om uw bedrijf op de markt te brengen zonder de gewenste resultaten.

Het succes van een autodealer is grotendeels afhankelijk van de bereidheid van potentiële klanten om op je bedrijfsterrein te geraken. Hoe zorg je daarvoor, zonder je budget te verpesten? Hier zijn 3 slimme strategieën voor marketing voor autobedrijven om te helpen meer klanten aan te trekken, meer auto's te verkopen en meer positieve beoordelingen te krijgen.

Video reclame

90% van de consumenten zeggen dat videomarketing direct van invloed is op hun aankoopbeslissingen. Autodealers en bedrijven in het algemeen kunnen het zich niet langer veroorloven om video als advertentie middel over te slaan. Autodealers kunnen video's gebruiken om de aandacht te trekken op sociale media of YouTube en potentiële klanten te targeten via betaalde advertenties. Met een professionele video die uw nieuwste deals of nieuwe auto's in het aanbod bespreekt, heeft u iets waardoor u zich onderscheidt van uw concurrenten.

Video's helpen vertrouwen op te bouwen. Potentiële klanten zullen u eerder komen bezoeken als ze het gevoel hebben dat u authentiek, vriendelijk en betrouwbaar bent. U kunt uw laptop webcam of smartphone gebruiken om zelf video's op te nemen of een professionele videograaf inhuren als uw budget dat toelaat. Het hoeft niet altijd chique te zijn: toegankelijkheid is het toverwoord. Zorg ervoor dat u mensen de naam van uw bedrijf vertelt, waar ze u kunnen vinden en hoe ze contact met u kunnen opnemen.

Evenementen

Betrokkenheid bij de gemeenschap is een goede manier om de lokale bevolkings kennis te laten maken met je merk. Afhankelijk van het type auto's dat u verkoopt, zijn er een paar verschillende manieren waarop het organiseren van killer-evenementen kan dienen als een geweldige marketingstrategie voor autodealers.

Als je antieke, exotische, hyper cars of een ander soort speciale auto verkoopt, is het beste evenement om te organiseren een autoshow. Zet een paar van je 'hot wheels' op het terrein en nodig andere lokale autobezitters uit om hun geliefde ritten mee te nemen. Dit zorgt voor een buzz in uw lokale autogemeenschap en brengt uw doelgroep naar u toe. 

Maak je geen zorgen als je meer praktische auto's verkoopt. Er zijn andere evenementen die u ten goede zullen komen. U kunt een thema-evenement sponsoren dat leuk is voor het hele gezin. Lever een ton aan mechandise om uw naam te verspreiden.  Schoolpicknicks, herfst festivals, kerstfeesten in juli, lokale vakantiefeesten of zelfs iets zo specifieks als een fietsveiligheidsexpo. Uw gebouw, opengesteld voor de gemeenschap, zal waarschijnlijk in het nieuws worden opgemerkt en uw deelnemers zullen regelmatig aan uw bedrijf worden herinnerd, omdat uw t-shirts, bekers, trekkoordzakken en stickers in hun huis zullen zijn. Maak van uw autodealer een begrip voor de gemeenschap!

Online beoordelingen

Het is belangrijk om de perfecte omgeving voor een soepele auto-aankoopervaring te creëren. Ook online. Met de constante evolutie van digitale technologie is het belangrijk om voorop te blijven lopen. Het voordeel van online auto's kopen voor de klant is dat ze alle details over de auto kunnen leren kennen zonder een verkoper die in hun nek ademt. Als u wilt dat uw klanten in de toekomst bij u kopen en u doorverwijzen naar hun vrienden, moet u die ongedwongen auto-aankoopervaring evenaren.
Bied incentives aan klanten die positieve beoordelingen achterlaten op Google. Een paar 5-sterrenrecensies zijn een goed begin, maar honderden beoordelingen die gemiddeld dicht bij 5 sterren liggen, kunnen u helpen een geweldige reputatie en vertrouwen in de gemeenschap op te bouwen. Het komt allemaal neer op de ervaring die u biedt aan elke klant die door de deuren van uw autodealer loopt. Zorg ervoor dat uw klanten weten dat ze worden gewaardeerd en dat u niet van ze probeert te profiteren. Dat is immers het grote stereotype beeld waar u tegen moet opboksen. Wanneer er echt vertrouwen is tussen u en uw gemeenschap, zal het verkopen van auto's een fluitje van een cent zijn.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *